Kreativna mesta
Mednarodna konferenca; Kreativna mesta: priložnosti, politike, prostori
Na Ljubljanskem gradu je potekala mednarodna konferenca Kreativna mesta: priložnosti, politike in prostori, ki so jo organizirali partnerji v evropskih projektih Creative Cities in Second Chance: RRA LUR, MOL, IER ter Muzeja in galerij mesta Ljubljane. Konferenca je bila za domače in tuje goste priložnost za seznanitev z mednarodnimi trendi ter razpravo o rešitvah za učinkovito umeščanje kreativnih in kulturnih industrij v širše razvojne načrte mesta in regije v Sloveniji in v partnerskih mestih v Evropi.
Uspešen razvoj kreativnih industrij temelji na poznavanju potencialov in specifičnih lastnosti mesta
Dr. Tom Fleming, svetovalec in strateg na področju kulturnih politik, kreativne ekonomije in umetnosti ter inovacij, direktor uveljavljenega mednarodnega svetovalnega podjetja Tom Fleming Creative Consultancy , je v predavanju predstavil ključne korake pri razvoju kreativne industrije, izpostavil argumente za spodbujanje nastajanj kreativnih grozdov in predstavil uspešne angleške in mednarodne primere kreativnih industrij. Fleming je prepričan, da lahko razvoj kreativnih industrij v mestu in regiji prinese številne pozitivne učinke na regionalno ekonomijo in soustvarja privlačno podobo mesta. Kreativne industrije lahko uspešno razvijamo tako v metropolah kot manjših mestih. »Pogosto mesta za razvoj kreativnosti uporabljajo generične rešitve iz drugih mest brez upoštevanja lokalne specifike, kar lahko projekt kreativnega mesta oddalji od lokalnih prebivalcev, oziroma ga slednji ne posvojijo. Takšni projekti so praviloma neuspešni,« je opozoril Fleming.
Kreativne industrije so razvojna priložnost sodobnih mest, a ne rešitev vseh razvojnih izzivov mest in regij
Dr. Klaus R. Kunzmann, profesor urbanizma in ugledni mednarodni svetovalec na področju prostorskih politik je predstavil trend – Kreativne vročice, ki zajema postmoderna mesta, ki si vsa po vrsti želijo postati kreativna in na ta način oblikovati novo identiteto. V številnih primerih je ustvarjanje kreativne podobe v funkciji oblikovanja blagovne znamke mesta, kar pa ne vodi nujno v uspešen razvoj kreativne industrije z realnimi gospodarskimi in družbenimi učinki.
Ideja o kreativnem mestu in slovenske ekonomske, prostorske in kulturne politike
Predavanjem je sledila okrogla miza, na kateri so se prof. Kunzmannu in dr. Flemingu ter moderatorju profesorju Marjanu Hočevarju s Fakultete za družbene vede, pridružili: Miran Gajšek, načelnik Oddelka za urejanje prostora, Mestna občina Ljubljana; dr. Pavel Gantar, sociolog, Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani in trenutno predsednik Državnega zbora Republike Slovenije; dr. Stojan Pelko, državni sekretar, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.
Podrobno reportažo dogodka si lahko preberete na spletni strani RRA LUR na tej povezavi. Video posnetke obeh predavateljev si lahko ogledate na tej povezavi.