Ambient 2011
Povezujemo oblikovanje in industrijo – Ambient 2011
Za inovativne in konkurenčne proizvode potrebujemo več sodelovanja industrijskih oblikovalcev in industrije
Na pohištvenem sejmu Ambient 2011 na Gospodarskem razstavišču smo pripravili dogodek: Povezujemo oblikovanje in industrijo. Domači in tuji industrijski oblikovalci in predstavniki proizvodnih podjetij ter izobraževalnih institucij so razpravljali o aktualnem stanju slovenskih proizvodnih podjetij in neizkoriščenih potencialih interdisciplinarnega povezovanja industrije z industrijskimi oblikovalci in drugimi strokovnjaki, ki lahko skupaj ustvarijo inovativne in konkurenčne izdelke z visoko dodano vrednostjo.
Osrednja govorca na dogodku sta bila oblikovalca Ilkka Suppanen in Jure Miklavc. Finski oblikovalec Ilkka Suppanen iz progresivne oblikovalske skupine Snowcrash Design Co-operative, ki deluje v okviru podjetja Studio Suppanen, je predstavil finske izkušnje sodelovanja med industrijskim oblikovanjem in proizvodnimi podjetji. To sodelovanje je dobro, saj je inovacijski potencial oblikovalske stroke cenjen. Finska država pa že več kot 60 let načrtno spodbuja razvoj stroke in njeno sodelovanje z industrijo. »Finsko oblikovanje in arhitektura sta sestavna dela identitete Finske, zaradi svojih uspehov pa sta med najpomembnejšimi promotorji države v tujini«, je pojasnil Suppanen. Jure Miklavc, vodja Studia Miklavc in docent na ALUO na Oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje, ki sodeluje pri oblikovanju izdelkov za slovenska podjetja, je predstavil uspešen primer celostnega pristopa k razvoju obutve Binom, ki neposredno kaže, da celostni pristop k razvoju produkta prinaša dobre poslovne rezultate v Sloveniji in na mednarodnih trgih.
Dogodek se je zaključil z okroglo mizo, na kateri so Jernej Repovš (SMJWT), Saša J. Maechtig (ALUO), Miloš Ebner (Trimo) in Jure Miklavc razpravljali o vzrokih za slabo sodelovanje oblikovanja in industrije, priložnostih, ki jih dobro sodelovanje prinaša, vlogi izobraževalnega procesa in politikah države. Sogovorniki so opozorili na problematiko nizke stopnje zavedanja potencialov industrijskega oblikovanja in inovacij pri slovenskih menedžerjih. Slovenska politika, po ugotovitvah sogovornikov, nima jasne strategije inovativnega razvoja slovenskega gospodarstva, ki bi bila primerljiva s strategijami Finske, Danske, Francije, Velike Britanije itd. Vsi sodelujoči so se strinjali, da je na obdobje krize potrebno gledati predvsem kot na priložnost, da se znebimo slabih praks in delovni zagon usmerimo v nove pristope, ki bodo temeljili na interdisciplinarnem povezovanju in strateškem sodelovanju.
Utrinki govorcev z dogodka
prof. dr. Janez Koželj, podžupan MOL: »Oblikovalsko razmišljanje je nepogrešljivo, ker je celovito, analitično, povezovalno in usmerjeno k razvoju. Naša zaveza k trajnostnemu razvoju nam prinaša številne nove razvojne izzive, ki jih bomo lahko uspešno reševali, samo, če bomo ustvarili priložnosti za dobro delovanje kreativnih poklicev.«
Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR: »Spodbujanje razvoja kreativnih industrij v Ljubljanski urbani regiji lahko prispeva rešitve za trenutne izzive na področju zaposlovanja mladih in inovativnosti v gospodarstvu.«
Ville Cantell, prvi sekretar Veleposlaništva Finske v Sloveniji: »Po izkušnjah Finske lahko s premišljenim spodbujanjem interdisciplinarnega povezovanja industrije in kreativnih panog, le-te skupaj dosežejo inovativni preboj.«
Tina Pezdirc Nograšek, RRA LUR: »Inštitut za ekonomska raziskovanja je v okviru projekta Kreativna mesta opravil podrobno analizo stanja kreativnih industrij v Sloveniji. Rezultati te analize kažejo, da je industrijsko oblikovanje panoga, ki ima v Sloveniji velik neizkoriščen potencial. Zato smo se odločili, da v prihodnjih mesecih izvedemo pilotni projekt povezovanja industrijskih oblikovalcev in industrijskih podjetij ter marketinških strokovnjakov, ki lahko s skupnim delovanjem razvijejo izdelke z visoko dodano vrednostjo.«
Jernej Repovš, SMJWT: »Pristop slovenskih podjetij na trgu je pogosto nezrel, menedžerji pa niso dovolj dobro usposobljeni za inovativno upravljanje podjetij.«
Saša J. Maechtig, ALUO : »V slovenski industriji je čutiti pomanjkanje tekmovalnega duha in premajhno število končnih izdelkov, ki jih ponudimo na slovenskem in mednarodnih trgih.«
Miloš Ebner, Trimo: »V prihodnosti bodo uspešna tista proizvodna podjetja, ki bodo v oblikovanju in interdisciplinarnih inovacijskih procesih prepoznala priložnosti za razvoj.«