Ambient 2012
Novembra 2012 smo na Gospodarskem razstavišču v sodelovanju z British Council organizirali dogodek »Povezujemo oblikovanje in industrijo«. Na dogodku je bila predstavljena pilotna poslovna veriga, v kateri so sodelovali Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO), 17 mladih industrijskih oblikovalcev, pet pohištvenih podjetij, Inštitut za ekonomska raziskovanja (IER) in Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR). Oblikovalci so v sodelovanju s podjetji pripravili 25 idejnih osnutkov in 11 prototipov novih pohištvenih izdelkov. Vsi prototipi so se na sejmu Ambient predstavili na skupnem razstavnem prostoru v dvorani A2, za katerega je RRA LUR prejel priznanje za odličnost v oblikovanju razstavnega prostora. Britanske trende na področju oblikovanja, kreativnih industrij in uspešnega poslovnega delovanja ustvarjalcev kreativnih industrij sta na dogodku predstavila britanska strokovnjaka kreativnih industrij: Luke Pearson in Ellen O` Hara.
Luke Pearson je soustanovitelj in direktor priznanega oblikovalskega studia PearsonLloyd iz Londona, ki oblikovalske rešitve snuje za številne ugledne organizacije, kot so Lufthansa, Bene, Classicon, Artemide, mesto Bath itd. V predstavitvi primerov uspešnih oblikovalskih projektov je Luke Pearson izpostavil, da morajo oblikovalci vedno stremeti k ustvarjanju produktov, ki so v skladu s poslovnimi modeli podjetji, uporabnikom pa omogočajo nove uporabniške izkušnje. Ellen O’Hara je vodja razvoja podjetij in raziskovalnih projektov v socialnem podjetju Cockpit Arts. Vodi raziskovalne projekte Cockpit Artsa, izvaja svetovalne storitve in je pooblaščena inštruktorica podjetništva. Cockpit Arts je nagrajeno socialno podjetje in edini kreativni poslovni inkubator za ustvarjalno podjetništvo, namenjeno ustvarjalcem v Veliki Britaniji. Cockpit Arts trenutno zaposluje 8 sodelavcev, ki skrbijo za uspešen razvoj 160 oblikovalskih podjetij v različnih razvojnih fazah. Inkubiranim podjetjem nudijo izobraževalne, svetovalne in povezovalne storitve, ki jih podjetja potrebujejo pri snovanju podjetniških strategij za dolgoročno uspešno poslovanje.
Utrinki govorcev z dogodka
Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR: »Potrebujemo nove poslovne modele, ki bodo pohištveni industriji dali nov zagon, mladim talentom ponudili priložnosti za delo in trgu ponudili dovršene izdelke z veliko dodano vrednostjo. Na področju lesne industrije v Sloveniji imamo surovine, tehnologijo, obrtniško in oblikovalsko znanje, ki jih je potrebno povezati med seboj na učinkovit način.«
Jelka Žekar, podžupanja MOL: »V trenutnih gospodarskih in družbenih razmerah potrebujemo čim več projektov in pobud, ki bodo omogočili gospodarski preboj, ki bo temeljil na inovativnosti, povezovanju in učinkoviti uporabi tehnološkega in ustvarjalnega znanja.«
James Hampson, direktor British Council: »Kreativna ekonomija v Veliki Britaniji predstavlja izjemno pomemben del gospodarstva, ki zaposluje več kot milijon ustvarjalcev kreativnih industrij. Po ugotovitvah British Council ima Slovenija velik potencial na področju kreativne ekonomije, potrebujemo pa nacionalno strategijo razvoja kreativnih industrij, ki bo med seboj učinkovito povezala različne lokalne in regionalne iniciative ter projekte.«
Prof. Vladimir Pezdirc, ALUO : »Vključevanje oblikovanja v razvojne procese mora postati ustaljena praksa tako v majhnih kot velikih podjetjih v Sloveniji.«
Matej Koren, IER: »Sedaj, ko so narejeni prototipi, pravzaprav nastopi ključni čas, ko bodo sodelujoča podjetja, oblikovalci in partnerji poslovne verige morali storiti naslednje korake, ki bodo usmerjeni predvsem k promociji in snovanju uspešnih trženjskih modelov za uspeh izdelkov na trgu.«